دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود
سرخط خبرها

سالانه در کال کشف بیش از ۸۰ میلیون متر مکعب آب هدر می‌رود 

  • کد خبر: ۱۶۶۶۶۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
سالانه در کال کشف بیش از ۸۰ میلیون متر مکعب آب هدر می‌رود 
رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در کال کشف سالانه بیش از ۸۰ میلیون متر مکعب آب هدر می‌رود، اما مسئولان این آب را تصفیه نمی‌کنند تا بتوان برای کشاورزی استفاده کرد. در ازای این آب شرب در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین صاحبی امروز، ۸ خرداد ماه، در هشتادمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور اظهار کرد: ۱۰ سالی از شروع فعالیت کمیسیون حاشیه شهر می‌گذرد. ما در سال ۹۲ کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر را به تصویب رساندیم که حاصل آن خدمات ارزنده‌ای به شهر مشهد بود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این کمیسیون اتفاقات خوبی در این ۱۰ سال رقم خورده است، عنوان کرد: قبل از راه‌اندازی این کمیسیون سرانه‌های حاشیه شهر بسیار پایین بود. سرانه فضای سبز در سال ۹۲، ۲ متر بود که اکنون به ۵.۵ متر رسیده و با اعتبارات امسال به ۶ متر خواهد رسید. امسال ۵۱ درصد بودجه‌های عمرانی را به سمت حاشیه شهر بردیم. ساختاری پایه‌ریزی شده که ادامه پیدا خواهد کرد. خدمات بسیار زیادی مانند ساماندهی کال کشف، دروی و امیرآباد انجام شد.

صاحبی افزود: مشکلات محیط زیستی زیادی از جمله مشکلات مربوط به کشف رود وجود داشت که مدیریت شهری در این عرصه اقدامات خوبی انجام داد، اما دولت‌ها پای کار نیامدند. بیش از ۱۲۰ پارک ساخته شد، سالن‌های ورزشی زیادی که وظیفه دستگاه‌های دیگر بود، ایجاد شد، نهضت آسفالت، اقدامات در حوزه‌های ترافیکی و ساخت پل‌ها نیز از دیگر اقدامات بود. اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و امیدواریم این فرایند ادامه داشته باشد. هر تفکری پای کار بیاید این روند را دنبال خواهد کرد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه دستگاه‌های اداری به وظایف خود در حاشیه شهر عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های اداری داریم، پیگیری‌های متعددی انجام دادیم که دستگاه‌های اداری وظایف خود را در حوزه حاشیه شهر انجام دهند.

وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش مشکلات عدیده‌ای داریم. سرانه آموزشی در کشور ۵.۵ متر بوده، اما در حاشیه شهر کمتر از ۱.۲ متر است. سرانه بهداشتی نیز بسیار پایین است. در حوزه‌های محیط زیستی مشکل داریم. در زمینه آب و فاصلاب نیز مشهد با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم، اما در این حوزه کار اساسی اتجام نمی‌شود. در کال کشف سالانه بیش از ۸۰ میلیون متر مکعب آب هدر می‌رود، اما مسئولان این آب را تصفیه نمی‌کنند تا بتوان برای کشاورزی استفاده کرد. در ازای این آب شرب در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود.

 صاحبی خاطرنشان کرد: اخیرا مشکلی برای شهروندان مشهد ایجاد شده که در خصوص بیمه تامین اجتماعی در حوزه ساخت و ساز و مسکن است. این قانون مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است. اگر نمایندگان این مشکل را حل نکنند، ۹۰ درصد ساخت و ساز‌های حاشیه شهر که با پروانه انجام می‌شود در سال آینده انجام نخواهد شد، چون هزینه پروانه در حاشیه شهر ۳۰ میلیون تومان است، اما برای بیمه باید ۶۰ تا ۷۰ میلیون پرداخت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->